Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 12 september 2013

Information om Downs syndrom

Jag var på klassmöte i dotterns skola igår, det var gemensam information först tillsammans med förskoleklassen och 2:an.
Det finns två barn med Downs syndrom i förskoleklassen och deras föräldrar hade gjort en informationslapp och berättade lite kort om handikappet.
Jag vet att det var fler som blev djupt berörda av dessa föräldrar och informationen de gav. Så otroligt starkt och bra gjort! Blev helt tårögd.
Lärarna gav dessutom en ny vinkel: att våra barn faktiskt kommer att få lära sig ytterligare ett språk -teckenspråk! I alla fall lite. De har gemensamt fritids. Och att de kommer få lära sig helt naturligt att människor är olika.

Vi tycker att vi har ett relativt öppet samhälle med förståelse, men så är det nog tyvärr oftast inte. Då hade den här informationen aldrig behövt lämnas. (Klicka på bilderna så ser du vad där står, dvs)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar