Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 17 augusti 2013

Göra saft utan maja??

Hur gör man om man inte har en saft-maja och ändå vill göra saft? Hur silar man koket?
Svärmors knep är en stol och en gammal kökshanduk. Och så tog jag tog dotterns hårsnoddar till hjälp.

Plockade bär hos en granne med massor av vinbär kvar, stora bär!
9 dl socker till 1,75 liter saft, lite mindre socker än vad som anges (6 dl per liter saft). Har redan provsmakat saften och det blev toppen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar