Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 18 augusti 2013

Mammografi

Jag ska på mitt livs första mammografi imorgon. Röntga brösten.
Jag är 40 år och i Kalmar blir man kallad då.
Ett steg närmare döden, men detta är en kontroll för att undvika döden i förtid.
Är ändå lite nervös. Har hört att det är ganska obehagligt, att bröstet trycks ihop. Hur gör man om man knappt har några bröst, hur klämmer man ihop dem då? Eller om de är väldigt stora, måste man "mata in" dem i omgångar?
Jag borde göra självkontroller oftare tänker jag nu, då hade jag varit lugnare. Speciellt med tanke på att risken att drabbas är ganska mycket högre om man haft en mamma eller syster med cancer. Som jag har..
För tänk om?
Ingen tror väl att man ska hitta något första gången, men det måste ju hända någon enstaka gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar