Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 31 augusti 2013

Blå Jungfrun

För andra gången i livet har jag varit på den mytomspunna ön Blå Jungfrun - sagans Blåkulla. Det är fantastiskt fint, naturen är oerhört speciell. Man får inte ta med något därifrån, då drabbas man av olycka och tydligen fraktas det en hel del sten tillbaka varje år, många frestas att plocka med sig en souvenir i form av en äggrund sten med vackert mönster.
En tur till Blå Jungfrun är nog faktiskt en av de saker som skulle kunna vara på topp 100 i saker att göra innan man dör, åtminstone om man bor i den här landsänden.
(bilder lånade av L. Ljunggren)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar