Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 16 juni 2013

Tennask med lille havfrue

Ibland kan jag drömma mig bort på Tradera genom att leta på "Art Deco". Bara ordet är vackert, eller orden rättare sagt.
Vaser, figuriner, bestick, lampor..
Hemma i huset där jag växte upp fanns en rund ask i tenn med Lille Havfrue på, det var rött sammet inuti och en spegel i locket. I asken låg pengar från en gammal släktings resor i Europa under 20-30-talet, en dam som reste omkring själv då! Pappas "faster Ester".
Någonstans i kartongerna i förrådet hoppas jag att den där asken finns. Jag vågar nästan inte leta. För risken är att vi gjorde oss av med den när vi städade ut huset när det skulle säljas för ett antal år sedan.
Men jag hoppas fortfarande att den finns i någon av flyttkartongerna. Om inte kanske den dyker upp på Tradera en vacker dag..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar