Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 14 juni 2013

Bästa tiden?

Sommaren när den är som bäst är väl just nu! I alla fall om man pratar om trädgård. Mycket har redan slagit ut, men mycket är kvar som bara har knoppar ännu. Opiumvallmo (ja, den heter ju faktiskt så även om halten opiater väl är pytteliten..) har stora, svällande knoppar och av rosorna har bara några enstaka blommor ännu slagit ut. Och dessutom är nästan hela sommaren kvar!

Trädgårdens först anlagda rabatt hänger med fortfarande!


Kanadensiska rosen Henry Hudson med nävor och japansk Akleja i bakgrunden

Portalen vid ingången till trädgården med två sorters klematis (alpklematis (tror jag..) och Miss Bateman, samt elefantgräs

 Klätterrosen Valdemar vid rosenbågen mot gäststugan väntar på att slå ut, helt översållad av knoppar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar