Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 19 maj 2013

Trädgårdssöndag..

Fick för ett tag sedan en massa dahliaknölar av min svärfar och vet inte riktigt var jag ska peta ner dem i den smått överfulla trädgården..
Så på Facebook-sidan om trädgård skänkte en kvinna här på orten gammeldags rosor och det nappade jag förstås på! Rosa, rotäkta, remonterande, dubbla kronblad, gammal sort.. Kan det bli mycket bättre??
Hon ville gärna ha av mina knölar istället, så vi bytte. Och så fick jag en ruska stor ormrot också! Och en hjärtbergenia med!

Väl hemma grävde jag upp den fula vildrosen som jag fick förra året och som halvdog i vintras. Men hallå, en BONUS -runt den fula rosens bas klänger en liten ranka av klematis! Hurra, hurra!!

Rosen ska bli spännande att se när den blommar. Det bästa var att den har en HISTORIA! "Den kallas Hag brända ros", sa kvinnan som grävde upp den till mig, "min mor tog med den från Dalarna och den är väldigt gammal."
Spännande som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar