Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 17 maj 2013

Vardagshumor

Alltsom oftast är det det där lilla i vardagen man får ta vara på för att orka med allt man har omkring sig. Man får även bjuda lite på sig själv, med att man är lite småvimsig och inte alltid tänker den rakaste vägen mellan a till b.
Och så lite vardagshumor. Som när jag står i djuraffären och köper syrsor till Glittra, vår dvärgskäggagam, om tjejen bredvid mig vid disken hoppar två meter åt sidan och säger till sin pojkvän att "såna tycker jag INTE om!
Då ler jag mot henne och skrattar inombords, och tänker att "tänk om dom tror att JAG ska äta de här??" fast jag egentligen fattar att de nog inte tror det.. Det är roligt tycker jag, och så orkar jag köra hem över bron där trafiken just nu sniglar sig fram pga asfaltering, trots att jag borde tagit färjan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar