Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 14 april 2013

Svarta stockrosor och mörka hästar

Har grävt upp en svart stockros för att ge en kollega. De planterades första året i huset, innan mitt stora trädgårdsintresse tog vid, och kunskapsmässigt insåg jag då inte att kanske ljusa färger egentligen skulle vara snyggare till en mörkt brun, nästan svart fasad. Men, men. Stockrosorna frodas vid söderväggen, så jag försöker plantera in andra ljusare sorters stockrosor där med. Varför stockrosen heter just Stockros inser man när man grävt upp den..






Dagen har annars varit solig och fin, första riktiga vårdagen för i år tror jag.
Vi har varit i Törnbotten och både sonen och dottern har ridit. Sonen skulle promt rida den största av alla hästarna, en mörk travare. Såg lite roligt ut med den lille plutten högt, högt uppe på hästryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar