Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 16 april 2013

Blanda ihop

Nu har det hänt igen! Frösådderna är ihopblandade. Vad är vad?
Eftersom jag återanvänt jorden där det inte blev något kommer det dessutom upp små främmande skott bland sådderna. Suck.
Men lite roligt är det kanske också..? Det är ju bara fröer, ingen katastrof.
Stockrosor börjar jag se att det är på bladen, så dem har jag koll på. Två pionvallmo, det vet jag bestämt.. Vit miniänglatrumpet -massor av plantor. Men sen är det liten blåklocka, förätmigej..? Å andra sidan är de tänkta att plantera på samma ställe, i skogsbrynet, så det kan ju kvitta vad som är vad. Tjärblomster och alpvallmo..? Ungefär samma sak.
Trägårdssmörboll, vilken kruka var det?
Sen väntar jag på spänning om något ska komma upp i krukorna som stått ute i vinter - de med svedjenäva.. och något annat, i övriga krukor.
Tur jag har den här bloggen jag kan gå tillbaka och leta svar i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar