Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 13 april 2013

Plantera sparrisfröer

Jag fick några sparrisfröer av en kollega som jag ska försöka få plantor av. De är stora och röda, ser ut som medicinpiller. Det smartaste är väl egentligen att köpa färdiga plantor, men syftet är ju kanske inte att få skörda egen sparris i första hand, utan att se om det lyckas.
Min kollega odlar för övrigt inte sparris för att äta, utan för att hon gillar blommorna, så hennes sparrisar är jättegrova.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar