Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 6 januari 2013

Tabu

Ja, att må dåligt efter sin förlossning kan drabba alla. Ständigt när jag ser nyblivna mammor, speciellt då kändismammor, så tänker jag på hur de mår EGENTLIGEN?
Inte är alla så där glada och fräscha och lyckliga och lyckade som de ser ut. Omöjligt, även om prinsessan Viktoria måste vara en skådespelare av världsklass om hon INTE mår bra som mamma. Det är väl ofta make-up som räddar dagen. En nybliven mamma, vars blogg jag snubblade in på berättar befriande nog den bistra sanningen. Kitty Jutbring. Som tur är är hennes dotter bara en månad, hon mår kanske toppen redan om en vecka.
På tal om skådisar : en annan kändis som mådde dåligt när hennes dotter föddes var Brooke Shields, miss "Blå Lagunen" från 80-talet. Hon skrev en bok om eländet: När regnet faller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar