Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 1 juli 2012

Olyckor

Jag var på besök hos en vän igår över dagen med båda barnen. På hemvägen blir vi omkörda av en bil som håller ca 140-150 km/h på 80-väg. Som alltid i liknande situation sitter jag lite surt och fantiserar om att jag borde anmäla detta, ringa 114 14. Så jag noterar registreringsnumret, jag hinner det precis innan bilen försvinner som en oljad blixt i fjärran. Fem minuter senare bryts radiokanalen av trafikmeddelande. En olycka har inträffat på vägen mot Nybro där jag kör. Ska jag skratta eller gråta? Jag åker en bit, men ingen olycka syns till. Alltså har det hänt på den alternativa sträckan man också kan åka, det är en mindre väg genom ett litet samhälle. Så jag ringer 114 14. Och uppger att jag sett det här och gissar att den här bilen kan vara inblandad. Tänk om bilen kört på en människa? Verkar vara en viltolycka, av det polisen säger. Men jag möter sen både brandbil och ambulans. Och jag gissar att föraren fått sig en läxa, och lär sig köra lite lugnare i fortsättningen. Hoppas det inte gick alltför illa bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar