Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 29 april 2012

Fynda

Idag har vi varit på Loppis-runda, jag och dottern. Inhandlade ny-gamla tallrikar, Uppsala Ekeby, så fina! Och dottern fyndade en ny Barbie-docka.. Lite fynd på Plantskolan har det också blivit, vädret har varit så fint att ett besök nästan var oundvikligt. Två klätterrosor och en klematis. Väl hemma hade jag tagit fel ros. Ska jag tolka detta som att mitt undermedvetna ville ha även denna ros? Eller lämna tillbaka..? Hmm. Nevada heter rosen och efter lite googlande behåller jag den. Den andra rosen är nu planterad vid en rosenbåge i metall, rosen heter Valdemar. Hörde i nåt Trädgårdsprogram på TV att en trädgård måste ha en Valdemar, så visst, jag är inte svår då. Klematisen heter George och är blå med vita kanter, har nickande klockor. Är planterad ihop med en Miss Bateman, namnet får mig att tänka på filmen Psycho.. Och vilken ros kom inte med hem? En honungsros, Lykkefund. Ska planteras vid ett körsbärsträd som jag råkat beskära fel..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar