Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 17 februari 2012

Fredagsmys igen

Dottern ylande om fredagsmys. Förbannade påhitt av chips-branschen!!
"Men fredagsmys hos oss är ju att vi äter nåt extra gott", försökte jag. Vi ska göra hemgjord pizza!
-JAG TYCKER INTE ENS OM PIZZA!!!
Hon åt heller ingen, överraskande nog. Inte heller sonen ville ha.
-Fiiiiil ha! Gapade han, och fick filmjölk istället.
Ibland tänker jag på min mamma som var snäll och lagade annan mat till mig var och varannan dag under min tidiga uppväxt.
Detta träsk skulle minsann jag aldrig hamna i!
Lite sump kring fötterna har jag fått i alla fall.
Hur man än vänder och vrider sig slutar man som sina föräldrar i alla fall. Eller nåt åt det hållet åtminstone.
Sen gav vi efter och så gjorde mannen HEMGJORDA chips med dottern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar