Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 4 januari 2012

Sova hela natten

Som nybliven mamma gjorde jag misstaget att läsa en bok av Anna Wahlgren. Hom hade ett "schema" för att hantera ett spädbarn och enligt detta skulle en bebis sova 20 timmar per dygn. Min dotter har ända från starten sovit ca 11 timmar per dygn. Visst förstod jag intuitivt att bebisar är olika, men det lät så lätt. En bebis skulle också sluta amma på natten vid en månads ålder. Nä, man skulle ta tjuren vid hornen och " buffa" sitt barn till sömns! Det var bara att inte ge sig, och visa vem som bestämmer!
Sen läste jag istället en bok av Katerina Janouch, och det var en lättnad att höra att hon ammade sin ett-åring till sömns, precis som jag.. Det kändes förlåtande.
Svärmor har sagt att de har nog inte haft det lätt alla Anna Wahlgrens barn.
Och det kanske är alldeles sant?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar