Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 3 januari 2012

Den tredje januari

Det är den 3 januari. Jag längtar redan efter våren. Är hemma från jobbet och är sjuk. Igen.
Var på vårdcentralen och tog blodprov och halsprov och blev kallad "Sara" utan att rätta läkaren. Jag har varit där 5 gånger i höst, men läkaren kommer ändå inte ihåg att vi heter samma sak, hon och jag.
Här hemma ser det ut som kriget, så som det gör när man inte jobbat och alla varit hemma.
En del av mig inombords skriker irriterat, den andra delen myser. Det är över gränsen för när det är stökigt och då kan man ändå slappna av i att det ser ut som det gör.
Jag har lagt ut tre plagg på Tradera nyligen. Kläder jag aldrig, aldrig kommer att kunna ha igen, i storlek 34/36. Även i detta kan jag numera slappna av, att jag kommer aldrig väga så lite igen. Det tillhör en annan tid. Utan barn och graviditeter och tröstätande och kejsarsnitt och med 4 träningstillfällen i veckan och några mils off-road promenader i jobbet per vecka.
Däremot KAN jag börja träna. Det har doktorn sagt. Jag passade på att fråga om mina bukmuskler som jag misstänkt inte finns längre, att de aldrig vuxit ihop igen? Jo, de finns, men är SVAGA. Sa doktorn och skrattade lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar