Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 15 januari 2012

Rasta av sig


Det är svårt att aktivera barn under vintern, i alla fall när det inte finns någon snö. Isande kallt, vem vill gå ut då frivilligt? Egentligen?
Idag bar det av till ett lekland, dottern var bjuden på födelsedagskalas. Där rastades det friskt däremot. Och lugnet sänker sig hyfsat när vi kommer hem. Så pass att dottern kunde vara med och måla om i sitt rum, utan större nervsammanbrott från föräldern som var ansvarig.
Snyggt blev det också, den där lila färgen. Nu gäller dte bara att fixa nån sorts sänghimmel som pricken över i..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar