Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 14 januari 2012

Fixa

Som man bäddar får man ligga. Äpplet faller inte långt från trädet. What goes around comes around.
Raden av ordspråk som skulle kunna innebära att barn ofta blir lika sina föräldrar är oändlig.

Dottern ska absolut måla om sitt rum. Jag som tycker färgerna är fina som de är (tänk GB tresmak..) och dessutom har de bara suttit på väggen i knappt tre år. Men nu ska här fixas om och donas!
De väggar som är rosa vägrar jag måla om än. Det gröna skulle få bli turkost, ville dottern först. Sen bestämde hon att det ska vara lila. Så nu har lila färg inhandlats. En liten ynka bruk för över 400 kronor.
Men det är klart, men föräldrar som gör om och bygger till och fixar hela tiden så är det väl inte så konstigt.
Jag börjar mer och mer förstå varför ROT-avdrag inte ges till hus under 5 år. Vi sneglar redan på fler ändringar av köket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar