Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 16 januari 2012

Ingen riktig mamma

Jag letade och letar fortfarande efter litteratur kring förlossningsdepressioner. Eftersom det nästan saknas skönlitterär litteratur föddes tanken att skriva själv. Jag började sommaren 2010 och har just skickat till några förlag. Och just nu i dagarna läser jag om Karin Flygares bok "Ingen riktig mamma" och beställer den via biblioteket. Boken kom ut förra året och handlar om en mamma där det inte blir riktigt vad hon tänkt sig med kärleken till barnet. Jag har läst en tredjedel och den verkar bra, men är inte självbiografisk, i alla fall inte öppet.
Lite, lite undrar jag hur det påverkar möjligheten att få en bok utgiven, om förlagen anser att marknaden blir mättad? Men inte kan EN bok vara nog? Kanske ger det draghjälp istället, att en etablerad författare belyser ungefär samma ämne? Jag hoppas det är så istället. Om det nu inte är en kokbok man skrivit.

"Ett samtidsdrama som vänder på perspektiven och ställer svåra frågor. Vem är en bra mamma? Varför går det bra för en del och för andra inte?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar