Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 9 december 2011

Porslinshyacinter


http://www.odlablommor.com/bilder/porslinshyacint2.jpg

Och en dag som denna i december har jag planterat lite lökar som jag fyndade för någon vecka sen. Porslinshyacinter! Världens vackraste lökväxt. Egentligen ska de ha sandig jord och där jag planterade nyss är det lerig jord. Och egentligen ska de planteras i god tid innan kylan kommer stod det, men, men. Vi får se hur det blir.
Jag är hemma med dottern som är sjuk, men sjuklingen vill ändå inte lämna TV-soffan, så jag passade på innan snön kommer..
Bilden har jag knyckt på webben.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar