Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 8 december 2011

Hänga högt

Jag kan inte föra över bilder från min nya systemkamera. Jag tycker mig nu ha läst instruktionsboken, trots att jag avskyr att läsa instruktionsböcker, och det funkar ändå inte. Jag har handlat bling och tänkte lagt upp bilder. Bling till granen, visserligen, men ändå. Jag läste på en lokal blogg om julpyntet och här fanns bilder. En konstig Clown-tomte- julgranskula i tunnt glas för 119 kr. Tänk vad en bild kan göra. Jag hittade en Clown-tomte och frågade om det fanns fler? Ena tåspetsen saknades nämligen. "Du får den för 50 kr", sa hon i affären, och jag mös. Inte syns det att tåspesten saknas, och jag tyckte egentligen att den var för dyr. Sen köpte jag några andra grejer att hänga i granen för lätt överpris och ett ljus i en burk, Yankee Candle, nåt dyrt doftljus från USA som är, eller i alla fall har varit poppis några år. Även ljuset var till överpris. Men jag kände mig mycket nöjd, och lite smålyxig. Väl hemma upptäckte jag att doftljuset var Christmas Rose.
"Jag trodde det var med juldoft", sa jag till mannen som skakar på huvudet. "Ja, rosor luktar ju jul.."
Pyntet är i tunnt glas. Det är tur vi inte har katt. Men jag gissar att de ändå får hänga högt i granen för att inte sonen ska få tag på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar