Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 7 december 2011

Botox

Tittar på Kalla Fakta och det visar sig att Botoxindutrin kräver en MASSA försöksdjur, främst möss, men även kaniner och apor..
Plastikkirurgen säger att han förutsätter att hans patienter känner till att läkemedel testas. Ingen av de tillfrågade vet, och de säger dessutom att det faktiskt inte ändrar faktum att de vill använda Botox.
Och en av användarna är absolut ingen rynkig gammal filmstjärna.
Han är bloggare, modell och, håll i er nu, 20 år. " Stilrobin"
Och han tänker inte sluta använda injektioner, för de är "lösningen på hans problem". Vilka problem då? Hans rynkor?
Botox som bygger på ett mycket starkt nervgift förlamar försöksdjuren som i vissa fall dör först efter tre dygn.
Jag kan tycka att det i vissa fall är OK med försöksdjur, men detta är i kosmetiskt syfte. Till någon som inte ens behöver hjälp.
Fy skäms och hoppas han får en rejäl magsjuka lagom till jul. Och nyår.
(Jo, för giftet kan faktiskt produceras spontant även i ditt kylskåp, Robin..)

1 kommentar:

  1. Usch ja. Många människor är alldeles för inrutade och själviska för att kunna föreställa ett liv där man INTE utnyttjar andra.. Huh :S Man rös ju av obehag när de två tillfrågade konsumenterna iskallt svarade att de inte brydde sig. Vart är världen påväg?

    SvaraRadera