Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 29 december 2011

Biodiesel

Har ont i halsen igen och lite feber. Och så gråter jag en liten skvätt igen, när jag ser ett repotage om en svensk uppfinning som nu börjar etableras allt mer i bland annat Afrika. Biodiesel. Tillverkas av diverse olje-innehållande kolijox. Och av nån nöt, som odlas på mark som är obrukbar som odlingsmark för matgrödor. Sägs det. Och så tänker jag på det, om det verkligen stämmer att man inte kan odla grödor på den marken, och gråter lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar