Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 25 oktober 2011

Av barn och dårar..

Liten kompis till dottern är hemma hos oss och leker. Vi sitter och äter vid matbordet. Dottern har redan hunnit få i sig en jätteportion när kompisen tagit några riskorn.
Dottern viskar i örat på kompisen nåt som jag hör avslutas med "..gullig.."
Vet du vad hon sa? säger lilla kompisen. -Att hon är kär i mig för jag är så gullig!

-Min mamma säger att ni är tokiga! fortsätter lilla kompisen.
-Jahaja, säger vi och fortsätter äta. Jag tar inte ens åt mig, jag som är så normal och trevlig?
Sen petar lilla kompisen näsan, och deklararar att snor är gott!

Sen äter han en tesked ris, och säger att han är klar, för maten var inte så god.

1 kommentar: