Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 16 augusti 2011

Pyssel

Nej, jag är verkligen ingen pysslig människa. Jag var väl det som liten, men det är väl de flesta. Men så hade jqg en ledig kvart och kom på att " nu måste jag testa mitt Decoupage-set" jag köpte på Panduro för över ett halvår sedan. Första objektet -en grå lampa, som fick en rand av lapptäckesmönster, eller som det heter nuförtiden; patch work. Varför låter ALLT bättre på engelska? Begagnat - Second hand eller modernare Vintage. Lantligt stil - Shabby Chic.
-Hmm, sa mannen. Tål det värme??
Tänkte inte på det, att lampan kanske blir varm..
Andra objektet - en vit kruka. På med en bit servett och TADA! Snyggt! Så skulle jag fixa till kanten på ett ställe och ritsch ratsch, där försvann en bit av mönstret! -Åh, nu är det förstört! hann jag tänka, men så.. lantligt slitet.. Jag drog och pillade lite i kanterna, och det blev ännu bättre!
Vårt nya bredband funkar inte, så bilder kommer senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar