Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

fredag 19 augusti 2011

Sömnpiller

Kvällens godnattsaga till sonen, berättad med lätt entonig röst.
"Det var en gång en liten lastbil med en stor skopa som var ute och körde på en väg, brrruum. Och då mötte lastbilen en liten traktor med en stor skopa. Den lilla lastbilen med den stora skopan körde sand och sten, och den lilla traktorn körde också sand och sten! (tänka sig!) Och sen åkte den lilla lastbilen vidare och så mötte den ett tåg som sa "tut, tut". Och så träffade lastbilen en liten lastbil till med en skopa som körde sand och sten. Och lastbilen sa " kör du också sand och sten?" Och lastbilen var blå! Och traktorn var röd!"
O.s.v. O.s.v
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Ingen kioskvältare direkt, men effektiv!

1 kommentar: