Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 10 augusti 2011

Frön

Luften är FULL av björkfrön så här i slutet av min semester. Överallt är de, för att inte tala om altanen. Och eftersom huset till stora ytor är täckta av spindelväv syns dessa mer nu. Det är som flor med paljetter i. Paljetter som i och för sig inte glittrar..
Som björkarna försöker föröka sin art kan man undra hur liten procent av alla frön som egentligen tar sig.
Och de hamnar överallt fröna, flyger in i vårt nystädade kök...Häromkvällen klagade sonen högljutt och tog på sin rumpa. Av med blöjan. Och titta, där fanns björkfrön mellan skinkorna. Klart det skavde.

1 kommentar:

  1. Jag kan inte ens föreställa mig hur fruktansvärt det måste vara att gå igenom en förlossningsdepression eller depression överhuvudtaget. Jag har vänner runt omkring mig som gått igenom liknande och det är precis som du skrev. Man får ju ta en dag i sänder.

    Vårt första barn var helt ko-lugn tills den dagen han fyllde två och då kom allt på en gång :). Minstingen är precis som storebror var så vi vet vad som komma skall :).

    Stor KRAM till dig och ta hand om dig.

    SvaraRadera