Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 4 juli 2011

Vattenlek




Idag har vi åkt en sväng med båten efter jobb och dagis. Det är härligt att komma ut en liten stund på sjön. Vi åkte under Ölandsbron och hoade.
När vi höll på att gå ut med båten kom plötsligt ett mörkt djur, närmare bestämt en mink, farande med en stor fisk i munnen. Huj, vad den sprang. Verkade bo under en av träbryggorna nere i hamnen. Vi såg den många gånger, så den håller nog till där, helt säkert.
Sonen fick styra båten, vilket resulterade i att vi åkte karusell á la "På kurs med Kurt" en väldigt lång stund.. Han hade ingen större lust att släppa ratten när han väl fick hålla i den.
Hemma fortsatte leken med vatten, nu på altanen, med vattenslangen och byttor.
Det östes och skvättes en hel del..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar