Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 5 juli 2011

Höst?

Finns det människor som på fullt allvar går in för att handla sina höstkläder redan i början av juli? Postorderföretagen tycks tro det i alla fall eftersom de skickar ut kataloger för hösten och vintern. Och så lockar man med rabatt på valfri vara.
Bah! Om man bara väntar tills det faktiskt blir höst börjar strax höstrean. Som en ganska erfaren postorderköpare numera vet jag det. Plötsligt får man ett så bra erbjudande att det bara inte går att stå emot? Det känns relativt bra både ekonomiskt och miljömässigt. Bättre att köpa ett plagg som kostat 400 från början liksom, även om man får det för 120?
Det är för varmt att tänka på kappor och halsdukar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar