Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 7 juli 2011

Spindelmannen

Vi har extremt mycket spindlar kring huset. Stora och feta hänger de och dinglar utanför fönstrena, men håller sig i alla fall utomhus. Norra sidan av huset ser lite lätt "luddigt" ut för alla små puppor av spindelväv. Är det käk eller spindelbebisar i? Jag vet inte, och vill inte veta heller.
Grannen har haft en skadedjurs bekämpningsgubbe på besök idag på grund av spindlarna. Är spindlar skadedjur? De gör väl mest nytta egentligen, eller? Fångar flugor och mygg och blir mat åt en och annan fågel? Och tyder väl på att huset är friskt?
Fast de är STORA. Kroppen som en nötkärna. Sitter de i taket blir jag nervös. Att de ska fira ner sig under natten och hamna i sängen.
Så ser jag en inne skriker jag efter mannen. Att han ska ta ut den. Det blir som ett litet kretslopp?
Kretsloppet brukar dock ta slut när mannen kommer. Han har ihjäl spindlar. Inte regnar det mer på ön för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar