Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 3 juli 2011

Mera fynd


Idag har vi fyndat nya trädgårdsmöbler på Blocket. Ja, de är ju fjärran från Grythyttemöbler, det håller jag med om.
Men vi kunde inte låta bli. I annonsen stod inget om att stolarna är fällbara och att man kan dra ut sitsen till solläge. Bara att de var i stort sett oanvända..
Två stolar, en soffa, ett bord och en bänk, samt extremt tjocka (och ganska fula..) dynor, för det facila priset av 1500 kronor.
Paret som sålde stolarna skulle köpa en grupp i konstrotting istället.
-De kommer att ångra sig! hojtade mannen glatt. Konstrotting, det ska ju alla ha nu. Ett vardagsrum ute liksom.
Men inte kan det vara fel med en klassiker? Det finns väl en anledning till att en klassiker kallas just så?
Vi ska dock måla om dem. Furu är ju på väg stort tillbaka igen, men har inte riktigt infiltrerat mitt medvetande tillräckligt än för att kännas helt ok..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar