Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 2 juli 2011

Tårta


Nu blommar det för fullt i trädgården! Sötaste klätterrosen som jag satte i höstas har fått sina första utslagna blommor, de ser ut som marsipanrosor. Jag kan omöjligt komma ihåg vad sorten heter, men tror jag skrev det när jag planterade den.
Apropå marsipan kom mannen hem med 1,5 styck överbliven tårta från en begravning. Jag tycker det är konstigt med gravkaffe, och det tyckte kanske dessa gäster också, som lämnade så mycket..
Det var ovanligt god marsipan på tårtorna.
Ibland vet jag knappt om jag ska bli glad eller arg över att han tar hem såna här "rester".
Jag är något för rund, och tårta har ju inte direkt avsmalnande effekt.
Till nästa sommar, då SKA jag ha gått ner i alla fall 5 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar