Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 21 juli 2011

Astrids värld

Veckan har passerat utan att jag skrivit så mycket. Det är väl det som är semester även det?
Igår tog vi en dagstur till Vimmerby och Astrid Lindgrens värld.
Det går fint att resa med barnen, de är ganska snälla att ha i bilen, med dvd, böcker och några kex gick det bra även igår.
Uppe i Vimmerby var det tokmycket folk redan vid infarten. Parkeringsplatsen kostade 40 kr och man behöver ju inte var nåt geni för att räkna ut att redan här drar ägarna in en hel massa kosing.
Dagen flöt på bra. Trots folkmassorna gick allt smidigt, vi fick snabbt mat och såg flera föreställningar. Ja, det är faktiskt en imponerande anläggning, jag tycker verkligen det.
Vädret var perfekt. Mulet, men varmt. Stället är olidligt hett om solen skiner.
Efteråt åt vi Porterstek på ett avsides ställe som heter Låxbo Lantkök, det är en liten restaurang som ligger i ett gammalt ombyggt svinstall. Väl värt ett besök!
Idag fick jag av svärfar veta att det hade varit publikrekord på Astrid Lindgrens värld med 12000 besökare. Inte så konstigt vi tyckte det var mycket folk!
Det var tydligen inte bara vi som tyckte en mulen dag skulle vara bra för en visit i Vimmerby..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar