Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 30 juni 2011

Sommar igen

Man kan inte bli annat än förbannad, och det redan innan det sker. Det handlar om sommarkatter.
Olika annonssajter kryllar för tillfället av kattungar av alla de slag. VARFÖR steriliserar man inte sina honkatter om man inte redan har några man vet vill ha en eventuell unge från kattkullen man planerar? Det borde vara självklart. Och det borde vara självklart att kastrera hankatter.
Tillslut är det väl nån unge i kullen som blir över och så får man skänka bort den? För man kan inte behålla den själv, och då slipper man ta i problemet själv. Och så håller man tummarna att den inte blir lämnad i slutet av sommaren?
Det är nästan lika illa att skjuta över problemet som att lämna ungen själv.
För några år sedan hade någon satt en kartong med kattungar på ett av brofästena till Ölandsbron, alltså UTANFÖR räcket. Hur cyniskt är inte detta? Nästan lite sjukt, tycker jag.
Det är synd de är så söta, kattungar. Hade de varit mindre söta hade problemet inte varit lika stort.
Fast om de inte varit söta, hade man engagerat sig då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar