Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 29 juni 2011

Betong

Har just gjutit ett par betongfågelbad. Börjar inse mer för var gång att jag inte tycker det är speciellt skoj med betonggjutning. Jag trodde jag skulle vilja gjuta mer och mer, så jag tillslut skulle ha fullt med mer eller mindre lyckade föremål. Men nej, så skoj är det inte. Visst har några grejer blivit fina, men det är knappt värt det. Och så måste jag ha hjälp av mannen, för det är tungt att blanda. Och då har mannen ändå införskaffat en "visp".
Fast det blir bra att få några bad till alla fåglar i trädgården. Till och med fjärilar dricker vatten i dem har jag läst.
Jag har lovat att vi ska ses några stycken och gjuta någongång snart. Blir nog sista gången på ett bra tag, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar