Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 21 juni 2011

Fisk




Nu har jag varit på äventyr! Paddling i Alsterån med kollegorna, mycket trevligt. Till de mer anmärkningsvärda upplevelserna under dagen var en simmande snok, havsörn, pipande fågelungar i flock och en badande, ensam man där vi skulle rasta. En vithårig farbror som stannade i vattnet medan vi lade till med kanoterna. Hade han månne inga badbyxor på sig? Jag sneglade lite, men jo, det hade han. Han gillade väl bara att bada helt enkelt..
Både till lunch och middag blev det fisk. För att resonera som Magnus Uggla är fiskkonsumtion i princip jämställt med en dos finkultur. Bra om man gillar teater men inte fisk alltså!
Finkultur-fisk, fisk-finkultur. Ja, man lär ju bli intelligent av fisk i alla fall, så nåt ligger det kanske i det?
Apropå intelligent så läser jag i dagens tidning att barn som ammas länge blir smartare. Är det därför man blir lite korkad av amningen (i alla fall i början..)?
Mina barn kommer att tacka mig för detta och förbanna mig att de fått i sig så mycket av mina miljögifter.
Själv borde jag väl leva tills jag blir 100 år nu, så avgiftad som jag borde vara?
Och så inne som det är med allehanda former av detox, varför minskar amningen i Sverige igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar