Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 22 juni 2011

Kär

Dottern vid läggdags. Hon gråter något teatraliskt och säger
-Mamma?
-Ja, säger jag och undrar vad som kommer härnäst efter allt förhalande av sovtiden som redan varit.
-Jag saknar tre saker..
-Gör du, säger jag, vaddå?
Dottern gråter mer. Klagan är ganska hög nu.
-A, E och H! Detta är namn på tre av pojkarna på dagis.
Suck.
-Men du träffar ju dem imorgon? Föreslår jag.
Buuuuu igen. -Men E har sommarlov nu!!
Vi kommer överens om att ringa E så de kan leka någon dag.
Är det nu det börjar, kärleken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar