Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 19 juni 2011

Blocket


Hu, just nu är det en väldig ruljans på Loppis-begäret. Förra veckan fyndade jag en gammal rostig grind, gatsten och två gamla fönster. Idag ringde jag på en Blocket annons. 130 kronor för en Hackefors kaffekanna och 10 st engelska gamla desserttallrikar. Tänkte att det ska jag ha i stugan, för där saknas djupa tallrikar. Men det är bara det att väl hemkomna är de så fina, så fina. Inte kan jag ställa ut dem i stugan till sommargäster att äta jordgubbar i? Det vill jag göra!
Detta är just problemet med fynd. Man vill ha dem själv. Oavsett om man behöver dem eller inte.
Jag undrar hur rika de är som kom på sajten Blocket.
Ja, inte behöver de köpa på Loppis själva inte, om de inte vill förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar