Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 18 juni 2011

Snipp snapp


Dottern sitter på toaletten.
-När man blir större får man större snippa, säger hon.
Jag bekräftar att så är det ju.
-En sån här liten snippa som jag har kan det ju inte komma en bebis från, fortsätter hon.
Hu, vad barn vet mycket nuförtiden, tänker jag. Även om jag vet att det ju är jag som pratar med henne om bebisar i magar och vart de kommer ut, normalt sett.
Det räcker att hålla det på den nivån, än så länge. Jag vet redan hur jag ska förklara den dagen mer detaljerade frågor ställs.
Det är faktiskt inte så svårt alls att göra det enkelt. Det väljer jag att tro i alla fall, tills den dagen kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar