Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 23 maj 2011

Hur mås det?

På vägen hem från jobbet ser jag en kaja som sitter på ryggen på en mås och trycker ner den i gatan. Jag stannar med bilen för att schasa bort kajan, men då har den redan flugit iväg. Kvar sitter måsen helt orörlig. Jag går fram och lyfter upp den. Ingen ansats att hugga mig, den verkar helt apatisk. Fåglar är så lätta! Jag har hållit i fåglar innan och de väger ingenting nästan. Funderar på hur jag ska göra. Försöker ringa jobbet, men växeln är stängd. Jag sätter måsen en bit från cykelbanan, i ett buskage. Den flämtar med tungan utanför gapet, men verkar helt oskadd. Kanske är den bara chockad? Tanken slår mig att ringa kommunen, men vad ska de göra? Åka dit och konstatera samma sak, att den verkar oskadad och att det är bäst att låta den vara? Jag åker hem, när jag svänger ut med bilen ser jag att den sitter kvar där jag lämnat den. Det är bara att hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar