Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 22 maj 2011

Gratis

Kunde bara inte motstå den gamla rostiga "gjutjärnsgrytan" med tre ben. Den bara stod där plötsligt på en släpkärra som jag VET ska till återvinningen. Så jag ringer på. Ingen öppnar, men jag vet att de är hemma. Så jag kikar in på tomten och de sitter mycket riktigt där. Och så frågar jag om jag får ta den om de ändå tänkt slänga den? Javisst, det går bra! Det är SMART t.o.m. får jag veta när jag ursäktar mig och hoppas de inte tycker jag är tokig.
Nu visste jag ju det själv, att det är smart alltså, men om de nu tycker så, varför har de inte lagt ut den på Blocket??
För mycket grejer att ta hand om vid renoveringen antagligen. För rostig? Inga problem, det är INNE med rost.
Tung är den, men jag kånkar med mig den och vet att den här hade jag kunnat få ge 300 spänn för den. Och nu blev den min alldeles gratis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar