Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

måndag 4 april 2011

Fläckfritt

Är på biblioteket med dottern och en av hennes små kompisar. Strosar runt och kollar lite själv också och hittar en bok om att hålla hemmet fläckfritt.
Jag är glad om jag kan ha det hyfsat rent, men fläckfritt med småbarn? Jag gissar att boken är skriven av någon utan barn.
Om man svarade rätt på mer än två av tio påståenden var man i behov av boken, och ja, det är jag, helt klart.
Tips som jag kommer ihåg (nej, jag lånade inte boken): Man kan byta örngottet och underlakan oftare än resten av sängkläderna för en fräsch känsla. Om man hade finnar skulle man byta örngott ännu oftare för att inte sprida bakterier..
En gång i tiden lärde jag mig att sova helt på rygg av den anledningen att ansiktet varannan natt fläckvis var inkletad i en sorts fet aknekräm och varannan med en uttorkande aknekräm..
Jag kommer inte ihåg hur ofta jag bytte örngott, men det var säkerligen inte tillräckligt ofta.
Numera sover jag på sidan och byter fortfarande örngott alldeles för sällan.
Och eftersom akne har med bakterier som finns under huden att göra hjälper det nog inte som behandlingsmetod att byta örngott ofta. Tyvärr. Det hade varit en enkel lösning på ett väldigt jobbigt tonårsproblem.

1 kommentar: