Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

tisdag 5 april 2011

Lacka



Vab. Vård av barn.
Sonen är trött och gnällig. Vill ingenting och vill inte äta. Sover mycket (som tur är..)..
Sonen hittade tre nagellack i badrumsskåpet som han knatade iväg med och ställde på bordet vid TV:n.
Visst, han har både sett hur man gör och fått naglarna målade själv.. Därför tog det en liten stund av gnöl för mig att förstå att det var min tur att få naglarna fina! Jag lät honom pensla, efter att noga strukit av det mesta av lacket från penseln. Alla tre färgerna skull det vara på nageln. Fingret såg ut som att jag skurit mig efteråt, jag torkade bort det mesta av lacket och ställde undan flaskorna.
Sonen SKREK argt. Han kanske hade tänkt måla alla naglarna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar