Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 7 april 2011

Att veckla in sig

Är hemma fortfarande med sonen som är sjuk. Duracell-dottern får vara på dagis ändå.
Så ringer de från dagis och säger att dottern verkar lite hängig, och att hon säger att hon kräkits på natten?
Nej, nej, det är inte sant. Hur ska jag säga sanningen utan att det låter som jag försöker dölja nåt?
-Det stämmer inte säger jag. Inte nåt jag vet om i alla fall eftersom jag sovit inne hos Julius. Men hur låter det då? Som om jag och mannen aldrig pratar med varann? Nu har jag redan vecklat in mig i detta resonemang, ingen idé att göra nån affär av det.
-Jag ska dubbelkolla med R. säger jag.
-Nej. Hon har inte kräkits, säger han.
Så jag ringer upp igen om talar om att jag nu dubbelkollat.
-Hon sa det, säger personalen igen. Hon sa att hon ätit chips och sen kräkits.
Detta blir bara bättre och bättre, eller hur..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar