Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 6 april 2011

Dagens sämsta

Dagens sämsta. När jag vid lunchtid ska gå ut till kaninerna med en morot och nytt vatten ser jag att det ligger en död unge i buren. Buren där de var inatt hade lite väl lite hö och ett "hus" skulle "fixas snart"..
Vid närmare kontroll ligger där 5 döda ungar. Jag ringer mannen, som ringer sin pappa. Usch så sorgligt, jag gråter över de små kalla, döda ungarna som aldrig fick en chans. Och när vi lyfter buren, jag och svärfar, för att komma åt dem som sorgligt nog lyckats kravla sig iväg och in en bit under brädorna i botten på buren, hittar vi 3 till.. Sammanlagt 8 döda ungar. Och detta ska vara två honkaniner? Jag ringer uppfödaren som ska komma på fredag med en ny hona.. För här finns en räv begravd, i form av en trolig hane. Uppfödaren säger att det inte varit säkert honan klarat dem ändå. Så kallt är det inte nu och tydligen "rycker" honan loss päls om det finns för lite bomaterial..
Men jag skäms över detta, lite kanske det var vårt fel, jag känner det. Men gjort är gjort.
Och hur i alla världen skulle vi blivit av med 8 stycken inavlade kaninungar, om än så söta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar