Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

lördag 5 mars 2011

Djurshopping

Den här veckan har det inte blivit mycket skrivande, jag läser en BOK. Var ett tag sen sist, eller nja, jag läste ut en kortis bara för en vecka sen: Mia Skäringers bok, den är inte så lång. Nu läser jag "Lilla Stjärna" av en av mina favvoförfattare. Den är SÅÅÅÅ bra!
Idag har jag och dottern varit och kollat några kaniner som är till salu och djur är som kanske vissa vet svårt att bara ögonshoppa. Så nu har vi tingat två kaniner av rasen Rhinsk Scheck som är lite feltecknade, och därmed inte så dyra. Väger ca 3 kg styck och verkade mycket lugna och trevliga. Gården med kaninerna låg bredvid en gård på norra Öland med ett något ovanligare inslag inom den svenska husdjursfaunan: kameler. Dessa var väl dock inte till salu som tur var..
Och solen har idag skinit (hur skrivs det egentligen..?) från en blå himmel och ett par Talgoxar verkar nu ha bestämt sig för att bygga bo i holken närmast vår ingång.
Sandlådan är av sonen invigd för i år, några lökar har redan börjat titta upp i söder och nu känner jag att våren äntligen närmar sig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar