Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

onsdag 9 mars 2011

Bada


-Mamma, man kan bada kaniner! Dottern tittar på mig med forskande blick.
-Hmm, nja, säger jag, det tror jag inte man brukar..
-Jag VET (oj, oj, oj vad mycket 4,5 åringar VET) att man kan det! Titta! Hon håller upp kameran och på displayen syns bilden av en smutsig dataskärm med en vit kanin. Hon har fotat datorn som visar en film från Youtube. Ja, så ligger det till.
Här hemma ska det dock inte badas några stackars kaniner, när de är på plats nästa vecka.
Det är svårt nog att bada och tvätta håret på barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar