Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

söndag 6 februari 2011

Gran Canaria





Hemma från en skön vecka på Gran Canaria! Längsta uppehållet på bloggen. Rätt skönt att vara bortkopplad från cyberrymden ett tag.
Veckans höjdpunkt skedde redan andra dagen: Dottern blev på en (rätt OK) djurpark utvald av barnen i publiken och fick åka efter delfinerna. Och klappa dem! Delfinerna hoppade över den lilla jollen och dottern blev plaskblöt. Det gick ett deltagande "åhhh" genom publiken, för hon började gråta. Men det gick snabbt över.
En annan höjdpunkt var en restaurang med UNDERBARA tapas! Balcon Canario i Puerto Rico. Oansenligt ställe på "baksidan" av ett shoppingcenter. Jag frågade en dam i en glassbar och min svärfar frågade en polis om tips på ett bra ställe med tapas, och vi fick samma svar: Gå dit!
Vi var där två gånger och båda gångerna var även några poliser där.. Dock inte glass-damen.
Helt klart värt en omväg om man åker till Gran Canaria!
I kön till inceckningen på flygplatsen var det en familj som helt ogenerat bar sombreros, modell STOR hatt.
Jag kom att tänka på en artikel jag läste en gång om att vissa kläder kan kännas så RÄTT på ett resmål, men ändå bli så FEL när man kommer hem. Jag gissar att dessa hattar hamnar i den senare kategorin.. Jag skulle till och med kunna satsa pengar på det, jag som knappt köper trisslotter ens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar