Om mig

Mitt foto
Färjestaden, Öland, Sweden
Gift tvåbarnsmamma, arbetar till vardags som miljöskyddshandläggare. Jag har gett ut en bok som heter En mekanisk mamma -drabbad av förlossningsdepression. Du kan enklast beställa den via internetbokhandeln, eller ta kontakt med mig direkt. Du kan nå mig på Lotta.Lindeborg@gmail.com. En mekanisk mamma finns också på Facebook!

torsdag 20 januari 2011

Smack-smack

Det finns mycket information om amning man får ta del av som nybliven mamma. Att det är viktigt, mysigt, men även svårt ibland, och att då finns det hjälp att få.
Vad som däremot inte det pratas så mycket om över huvud taget är att det kan vara svårt att SLUTA amma. Jag är LESS på att vara mjölkcentral.
Sonen är nu snart 20 månader och han har inga planer på att släppa taget. Han vaknar flera gånger per natt och skriker tills han kräks om han blir nekad.
Om ett tag ska vi utomlands och jag har ingen större lust att amma honom på planet.. Men tänk om han skriker så han kräks ombord?
Han använder inte napp och har inget gosedjur eller filt att snutta på..
Stopp-och-väx finns ju för nagelbitare, men nåt stopp-och-tutt har jag inte hört talas om. Marknaden är väl inte så stor. De flesta verkar sluta amma när bebisen är 6-7 månader..?
Ikväll när jag nattar sonen hojtar han faktiskt efter en nalle och kramar den medan han ligger och tuttar.
Så släpper han taget om bröstet, tar nallen och sträcker fram den mot bröstet och så smackar han nöjt med munnen. "Nallen äter också!"
Ja, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Tur att det bara är ETT gosedjur i sängen, annars hade kvällen kunnat bli lång..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar